tillbaka, mer tid?

så nu visar det sig, har man den tiden som krävs för att göra det man vill? eftersom datorn inte har kommit till nya lägenheten än blir det lite svårt att skriva varje dag, men ska försöka nu i början så gott det går..
det är typ tredje gången jag ger mig in på detta, och nu finns det nog en hel del tid att fylla denna någorlunda iallafall.

hur som helst var jag i stockholm idag hos läkaren, kändes tungt att gå in där och sätta sig i väntrummet och redan veta beskedet, men skulle ändå bli skönt att få höra det från en idrottsläkare.. det han sa mig var " det är definitivt korsbandet, kan även vara minisken men isåfall tar dom det samtidigt som de opererar korsbandet. du ska absolut opereras för att ens kunna komma tillbaka, jag får säga som jag brukar säga helt enkelt, det som är roligt är förbjudet just nu.. dvs handboll, och all fysisk idrott. däremot  kan du gärna träna styrketräning och resten av kroppen. jag skriver en remiss direkt så du ska få en operationstid inom 3 månader. sköt om dig tills dess nu.."
jag kan inte tänka mig att vara utan  handboll minst 6 månader efter operationen, det känns omöjligt..
men jag får lyssna på riktigt bra tränare som säger att det inte är nu jag ska vara bra, utan att det är om några år det gäller. jag tänker själv på allting jag kommer missa denna säsong, och en till tung sak är den nya matchtröjan.
att man vet att den ej kommer bli använd denna säsong, möjligtvis att jag har den på mig när jag sitter på bänken och skriker mig hes, men jag kommer inte ha en chans att visa vad jag älskar att göra. det skaver riktigt hårt, men ska kämpa på. med det stöd jag har klarar jag det mesta,det lovar jag!

jag sitter hemma i mariefred nu, om man nu kan kalla det det.. en sak vet jag iallafall, att jag trivs med att bo inne i stan..
men här har jag hus istället för lägenhet, två våningar, större säng och hela min familj.  men den största delen av mitt hjärta vilar över vännerna. er skulle jag inte klara mig utan, det är sant!

men  nu ska jag sova, och jag vet redan nu vad jag tänker tyst för mig själv innan jag somnar väldigt ofta " ge inte upp, du har inte  förlorat någonting så länge du behåller allt i ditt hjärta."




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0