förändring eller nystart?

ja vart ska man börja ? det positiva med denna dag var matchen som vi spelade halv sju i farsta i stockholm, det blev en vinst. så två pinnar till tabellen, kanon!

och nu över till resten som inte är lika bra, vad ska jag göra?
ibland kan tusen frågor utan svar dyka upp, men vad gör man egentligen. det känns som jag står vid ett vägskäl med tre gångar bort från den jag står vid. en säger mig att jag ska börja om på nytt och radera allting och bara försvinna och dyka upp på en helt okänd ort och bara vara mig själv, det andra alternativer är att det ska ske en stor förändring och då frågar jag mig hur det ska gå till väga och vad det innebär. det tredje och sista alternativet säger att mitt liv ska fortsätta i samma takt, men det är nästan uteslutet. allt detta skitsnack och alla dessa rykten som kryddas på vägen från budbäraren till den som blir offer, det är nästan ofattbart att en av sina käraste vänner kan gå emot en och börja tro att man blivit en ny person utan att det märkts. vad är det för stil ? jag trivs inte i rollen som "ledare" längre, men att vara sig själv kan man ju inte sluta med? hur ska det då gå..   jag tror en nystart skulle gå bäst för mig och skulle påverka mig som person mest positivt av de tre nämnda, då undrar man säkert varför just den ? JO, just den för att jag inte vill leva i denna krets där mitt liv görs till åtlöje och det är inte bara mitt liv inräknat, varför kränka och klanka ner på folk som man vet redan sitter i skiten. jag förstår inte, det gör jag verkligen inte.

men jag är verkligen så glad att jag har de få vänner som jag verkligen kan lita på, jag ska inte ljuga och säga att det är ett tjugotal vänner för det är en stor stor lögn, de jag litar på är ungefär 5 stycken i min vänkrets + min familj som alltid står vid min sida. men jag klagar inte över det, hellre få vänner men ärliga än många falska som verkligen förstör ditt liv inifrån? kan det ens kännas bra att snacka så jävla mycket skit om en vän som man tror fortsätter lita på en vad som än händer? det finns inte på världskartan, väx upp för fan kom igen det är verkligheten vi lever i? vad är det som är så jävla svårt med att vara ärlig rent ut sagt? fy fan!!



Kommentarer
Postat av: Kim

Många djupa och goda tankar Felicia! Tro på dig själv och gör det ditt hjärta säger dig! Förändring är möjligt, man får offra en del, men det brukar det vara värt för att känna att man är sann mot sig själv! Du är värd det! Ses på tisdag! Kramar Kim

2009-12-02 @ 23:20:43
URL: http://kimbaung.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0