vad är det som händer?

att ständigt känna denna trötthet, aldrig vara helt fokuserad på det man gör är så himla jobbigt. helt ärligt vet jag inte vad jag ska ta mig till, för tillfället rasar allting isär. jag saknar motivering till allt, precis allt jag gör om dagarna, hur kunde det bli så? jag kan knappt sova om nätterna och hänger inte med i huvudet för fem öre. hade jag inte haft vänner som stimulerat min hjärna hade jag fan inte orkat med det här längre. jag känner en enorm saknad inom mig, inte för saker som inträffat nyligen utan om man tittar några år tillbaka i tiden. hur kunde jag vara ständigt glad och bara glida fram genom livet som att problem inte ens existerade. jag är inte samma glada, spralliga och aktiva felicia jag en gång varit. känslan av att vara den person som drar ner omgivningen istället för att få upp stämningen, det är inte sån här jag vill vara, jag vill kunna skratta och känna att jag mår bra. förut kände jag lite av ett obehag över att vara ensam, att inte ha någon i min närhet. men jag trivs så nu, sitta och fundera på hur man vill ha det med allting i livet. min familj är ett grymt stort stöd och alla vänner, framförallt cissi, vad skulle jag ta mig till utan er vid min sida?
vad jag försöker få ut av mitt liv uppnås inte, jag kan använda ett uttryck i stil med " jag har allt jag behöver men ingenting jag vill ha." det omfattar det mesta för tillfället, jag har allt jag verkligen behöver för att må bra, men det jag verkligen vill ha bara tvinnas ut och får sämre skärpa och tillslut är det helt borta. att tråna efter saker som är förbi kan ses som onödigt, men är det någonting man verkligen vill ha ska man väl aldrig sluta kämpa för det? jag förstår mig inte på folk som ger upp, jag är inte sån och kommer aldrig bli, det jag vill ha kämpar jag för tills det får ett lyckligt slut i det här fallet. att känna att en klump i magen bildas varje gång man tänker tillbaka några år är väldigt obehagligt men det får mig också att tänka efter, tänk om jag gjort rätt val från början då hade det inte funnits så mycket problem kvar längre. men nu är inte läget så och kommer förmodligen aldrig bli. jag skulle kunna säga det rakt ut att första gången jag var kär mådde jag så bra, det blev en fin vänskap av det hela efter många om och men, fast är det verkligen så att jag ska ge upp om det inte blev bra första gången, vad säger att jag inte kan ta en risk och ge det en andra, eller kanske tredje chans. gör jag det får jag ju såklart ta konsekvenserna om det inte lyckas, men blir det som vi tänkte oss från början finns det ingenting mer som behövs. styrkan att kämpa tror jag att jag har, men frågan är hur länge man kan gå utan att tröttna.
jag uppskattar verkligen allt ni gör för mig, det är det jag kan kräva. att ni finns när jag behöver er och ni lyckas totalt. ett liv utan alla vänner vore inte något riktigt liv. TACK

Kommentarer
Postat av: felicia

kämpa på gumman <3

2010-01-21 @ 07:58:16
URL: http://flislife.blogg.se/
Postat av: felicia

jag försöker så gått det går.

2010-01-21 @ 16:29:12
URL: http://neverlost.blogg.se/
Postat av: Anonym

Håller med flis. Det är bara att kämpa och se ljusglimtarna. Det blir bättre, det lovar jag.

2010-01-21 @ 22:12:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0